Zasady fishera

Szybki wzrost sprzedaży

Chcesz kupić firmę i zastanawiasz się od czego zacząć? Zastanów się jakie produkty lub usługi, mają szansę sprzedawać się w przyszłości. Według Philipa A. Fishera nie warto kupować firm, które nie mają produktu gwarantującego szybki wzrost sprzedaży.
W dzisiejszych realiach analizując trendy szybko zmieniającego się świata można z dużym prawdopodobieństwem przewidzieć czy dany produkt lub usługa będą się sprzedawać. Jest prawie pewne, że dynamicznie zwiększać sprzedaż będą przedsiębiorstwa związane z energią odnawialną np. świadczące usługi serwisowe na rzecz farm wiatrowych i fotowoltaicznych. Rosnąć z dużym prawdopodobieństwem będą firmy sprzedające kosmetyki neutralne dla środowiska naturalnego oraz szyjące ciuchy z materiałów ekologicznych. Lato jest coraz bardziej upalne, a w konsekwencji szybko będą rosły firmy sprzedające klimatyzację. Żyjemy coraz szybciej i jesteśmy narażeni na stres co prowadzi do wzrostu popytu na usługi klinik psychiatrycznych i psychologicznych.
Trend jest Twoim przyjacielem gdy zastanawiasz się jaką firmę chciałbyś kupić.

Rozwój produktu lub usługi

Czy zarządzający firmą jest wystarczająco zdeterminowany aby rozwijać produkty lub usługi, a także aby oferować nowe ich linie. Czy na czele firmy będącej kliniką psychologiczną stoi osoba, która dąży do rozszerzenia metod terapeutycznych stosowanych w leczeniu. Czy firma sprzedająca klimatyzację ma na swojej road map nawiązanie relacji z instalatorami? Jeżeli dotychczasowy właściciel nie spełniał tego kryterium to może Ty będziesz zdeterminowany aby rozwinąć obiecujący produkt. Wykorzystaj tą sytuację negocjując cenę.

R&D

Być może chcesz kupić małą spółkę technologiczną, która ma produkt lub usługę z dużym potencjałem wzrostowym, świetny i zdeterminowany zarząd. W takiej firmie kluczową kwestią jest osoba albo zespół, który zajmuje się R&D (badania i rozwój). Nie da się rozwinąć technologii recyklingu odpadów po panelach fotowoltaicznych nie prowadząc badań w tym zakresie. Bardzo ważne jest zatem abyś zweryfikował kto zajmuje się tym obszarem, jakie ma sukcesy i w związku z tym jaki potencjał w nim drzemie. Nie kupuj firmy technologicznej, która nie gwarantuje, że jej produkt będzie się rozwijał. Fisher kupił akcje motoroli, która produkowała radioodbiorniki ale okazało się, że m.in. dzięki inwestycjom w badania firma stała się gigantem również w innych obszarach.
Drag View